Nekalosoutěžní jednání
a) v hospodářské soutěži
b) je v rozporu s dobrými mravy
c) je způsobilé přivodit újmu soutěžitelům nebo spotřebitelům
Klamavou reklamou je šíření údajů o vlastním nebo cizím podniku, jeho výrobcích či výkonech, které je způsobilé vyvolat klamnou představu a zjednat tím vlastnímu nebo cizímu podniku v hospodářské soutěži prospěch na úkor jiných soutěžitelů či spotřebitelů.
Za šíření údajů se považuje sdělení mluveným nebo psaným slovem, tiskem, vyobrazením, fotografií, rozhlasem, televizí či jiným sdělovacím prostředkem.
Klamavým je i údaj sám o sobě pravdivý, jestliže vzhledem k okolnostem a souvislostem, za nichž byl učiněn, může uvést v omyl.
Klamavé označení zboží a služeb = označení, které je způsobilé vyvolat mylnou domněnku, že jím označené zboží pochází z určité oblasti nebo do určitého výrobce.
Vyvolání nebezpečné záměny = užití obchodního jména používaného jiným soutěžitelem, použití označení podniku nebo výrobků, které v zákaznických kruzích platí za příznačné.
Žádné komentáře:
Okomentovat