Distribuční logistika
Distribuční logistika představuje spojovací článek mezi výrobou a odbytovou částí podniku Zahrnuje v sobě všechny skladové a dopravní pohyby výrobků k odběrateli a s tím spojené informační a kontrolní činnosti.
Distribuční logistiku využívají organizace, které vyrábějí produkty určené pro prodej, ale i ostatní přepravní a obchodní společnosti, které s ní přicházejí do styku.
Oblasti distribuční logistiky:
- plánování přepravních tras
- řízení dodávek k zákazníkovi
- snižování provozních nákladů
Distribuční logistika se zabývá se hlavně:
- materiálovým tokem
- skladováním hotových výrobků až po odbyt
- souvisejícími informacemi.
Distribuční logistika představuje spojovací článek mezi výrobou a zákazníkem. Zahrnuje veškerá skladové dopravní pohyby zboží k zákazníkovi a
6.1 Rozdělení distribuce
- přímá distribuce
- nepřímá distribuce
- kombinovaná distribuce
- extenzivní distribuce
- výběrová distribuce
- exkluzivní distribuce
Cílem distribuční logistiky je mít výrobek ve správném čase na správném místě
6.2 Distribuční systém
Otevřený systém, který spočívá ve vyrovnávacích funkcích mezi výrobou a trhem. Jedná se o rovnováhu
- prostor
- čas
- množství
- sortiment
Žádné komentáře:
Okomentovat