- vyčleňování distribučních funkcí mimo rámec podniku
- požadavek pružné struktury (nejvíce zatížena působením náhodných vlivů)
- tvorba nových strategií a struktur
Distribuční řetězec
Plní řadu funkcí:
a.) skladovací- vyrovnávání rozdílů mezi nabídkou a poptávkou vznikajících v důsledku nerovnoměrnosti v poptávce (sezónnost)
b.) vychystávací – kompletace zásilek pro distributory či zákazníky
c.) konsolidační – sdružování zásilek pro více zákazníků s cílem dosáhnout lepšího využití rozvozových vozidel
d.) manipulační – nakládkové, vykládkové a jiné manipulace s distribuovaným zbožím
e.) přepravní – přemístění zboží z místa výroby do místa spotřeby
f.) komunikační – výměna informací potřebných pro uskutečnění distribučního procesu
Distribuční řetězec lze charakterizovat uzly (množina organizačních jednotek výrobců a externích zprostředkovatelů) a úseky (po nichž se zboží mezi uzly přemisťuje). Začíná u výrobce a končí u zákazníka. Mohou jej tvořit:
- velkoobchodní organizace
- maloobchodní organizace
- zprostředkovatelské organizace
- speditérské firmy
- dopravci
- průmysloví zákazníci
Žádné komentáře:
Okomentovat