Několik směrnic upravuje otázky související se spotřebitelskými smlouvami.
Směrnice o klamavé reklamě :
= reklama, která uvádí nebo je s to uvést spotřebitele v omyl a která tak může ovlivňovat ekonomické chování spotřebitelů nebo poškozovat jiné soutěžitele. (SP nekalé soutěže).
Směrnice, která se zabývá částečným povolením srovnávací reklamy (při respektování řady podmínek) – velmi progresivní směrnice
Dále :
směrnice o podomním prodeji
Směrnice o turistických zájezdech :
- stanoví podrobné a povinné informace, které musí být ve smlouvách stanoveny. U zájezdů – cestovka musí mít zajištěno eventuální vrácení ceny služeb nebo zpáteční dopravu v případě svého úpadku. Dostatečné informace ve smlouvách, povinné.
Směrnice o spotřebitelských úvěrech :
Čl. státy musí dbát o to, aby úvěrové smlouvy neobsahovaly odchylnou úpravu od ustanovení národního práva podle této směrnice, pokud by to bylo v neprospěch spotřebitele. Tedy nemá být možnost odchýlit se v neprospěch spotřebitele. Písemnost.
Žádné komentáře:
Okomentovat