Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Charakteristika trhových subjektov...

21. Charakteristika trhových subjektov, toku ekonomických aktivít dopytu, ponuky, trhovej rovnováhy a jej zmeny v dôsledku štátnych zásahov.

spotrebitelia - vytvárajú dopyt
výrobcovia - poskytujú ponuku
- kupujúci a predávajúci tvoria trh
trh - stretnutie kupujúcich a predávajúcich, ktorí si dobrovoľne vymieňajú tovary a služby. Má rôzne formy, poznáme:
 medzinárodný
 národný
 regionálne
 lokálne

Kolobeh ekonomiky I
Ak sa prvá časť reťazca naruší, zrúti sa celá ekonomika.

Kolobeh ekonomiky II
Ak vstupuje finančný trh, niektoré domácnosti a firmy časť zarobených peňazí ušetria a akumulujú úrok. Iné firmy a domácnosti si peniaze požičajú a platia úrok, aby financovali nákup tovarov a služieb.


Kolobeh ekonomiky III
Tretí trhový subjekt, ktorým je vláda (štát), berie peniaze od domácností a firiem vo forme daní. Potom kupuje tovary a služby od firiem a distribuuje ich medzi obyvateľstvo.
Úloha: - analyzovať faktory, ktoré determinujú cenu a množstvá predávané na trhu. Existujú dve skupiny faktorov:
- faktory ovplyvňujúce dopyt po tovaroch a službách
- faktory ovplyvňujúce ponuku tovarov a služieb.

Žádné komentáře:

Okomentovat