1. ÚVOD DO MANAŽERSKÉHO ÚČETNICTVÍ
Obsah: 1.1  Vývoj a pojetí manažerského účetnictví (MÚ)
             1.2  Postavení, struktura a základní funkce účetnictví
             1.3  Vztah finančního účetnictví (FÚ) a MÚ
             1.4  Metody a nástroje MÚ.
l.1  Vývoj a pojetí MÚ
1. Co je manažerské účetnictví
Výstižnou definici podává Král (1993): “ Manažerské účetnictví se obecně charakterizuje jako systém, který zobrazuje a zkoumá ekono-mickou realitu (eviduje, třídí, seskupuje, analyzuje) a uspořádává in-formace o podnikové činnosti do přehledů, výkazů a jiných podkladů, ústících do návrhů či opatření, které mají pomoci  řídícím pracovní-kům při jejich rozhodování a řízení.”
Rozhodování není součástí manažerského účetnictví, protože rozhoduje manažer, ale je jeho cílem.
2. Faktory, které ovlivňují řízení a ekonomiku podniků v současném  období.
2.1 T r h    a   k o n k u r e n c e 
- globalizace ekonomiky  a světové trhy ( WTO)
- formování tří “velkých” trhů ve světě
USA (včetně Kanady a Mexika), Evropa - zejména EU a Dálný východ : Japonsko,     Malajsie, Indočína, Čína, Vietnam . V současné době usiluje o své postavení ve     světovém obchodě také Jižní Amerika. 
- vytváření mohutných nadnárodních společností
- změnily se vztahy mezi výrobou, obchodem a spotřebou
  Dnes platí zásada: Musí se vyrábět ( a prodávat) to, co spotřebitel         
  požaduje
- roste úloha času
- vyžaduje se 100% kvalita
- vyžaduje se rychlá reakce na změny trhu
- diversifikace pomáhá řešit situaci specializovaných firem
tj. ne úzká specializace , ale   zpestřování výroby (prodeje) Např. řezníci prodávají brambory v Praze.
2.2 K o n c e p c e    v ý r o b k ů 
- podrobná a důkladná příprava výroby
- zkracování “života výrobku” Fáze “života“ výrobku jsou: rychlý
  vzestup, stabilizovaný vzestup, dospělost a pokles
Žádné komentáře:
Okomentovat