- k tomu, aby byly rychle, včas a kvalitně zpracovány, je třeba mít v předstihu dostatek informací (marketing, statistika, prognostika)
- je nutné přesně dodržet dohodnuté podmínky
- k zákazníkům včas a s minimálními náklady
- rychloobrátkové levné výrobky by měly být v regionálních skladech (dodávaní z regionálních skladů)
- drahé pomaluobrátkové výrobky by měly být skladovány v centrálních skladech
Distribuční náklady
• náklady na dopravu do distribučních skladů a mezi nimi = návoz zboží
• náklady na distribuci zboží k zákazníkovi = rozvoz zboží
• náklady na zásoby a vedení skladů
- mezi jednotlivými náklady platí tyto vztahy:
jednotkové náklady na návoz zboží jsou výrazně nižší než na rozvoz zboží
celkové dopravní náklady klesají při větších expedičních množstvích zboží
celkové náklady na skladování stoupají při větších množstvích současně dodávaného zboží
Žádné komentáře:
Okomentovat