Kombinace logistických strategií. Zvláštní varianta rychlé odezvy vyvinutá v oblasti výroby a obchodu s potravinářským zbožím. Zaměřuje se na hodnotovou stránku logistických řetězců (zdrojem je snížení stavu zásob, omezení skladů) a eliminaci činností, které nepřidávají hodnotu.
Strategie efektivní reakce zákazníka:
a.) plošné včlenění EDI v rámci logistického řetězce jak mezi dodavateli a výrobci, tak mezi výrobci a distributory, distributory a zákazníky
b.) větší využití dat z elektronických pokladen získaných na základě širšího a přesnějšího použití čárových kódů
c.) vztahy spolupráce mezi výrobci, distributory, dodavateli a zákazníky
d.) kontinuální doplňování zásob a toku zboží v distribuci
e.) zdokonalený výrobní management a podpora prodeje
Efektem je potenciální snížení vnitřního stavu zásob na trase až o 70%.
Metody pro řešení logistických problémů
Logistika se v průběhu svého vývoje mění:
- z taktického vykonavatele marketingových dispozic jak dodat zboží na trh
- v aktivního spolutvůrce strategie podniku a dostává podobu horizontálně a vertikálně integrovaného systému
Žádné komentáře:
Okomentovat