- Požadovaný výkon ž. – vyjádřit pomocí aktivních sloves – dokáže nakreslit, odvodit,
vypočítat, definovat, zapsat, … - tento výkon a tato aktivní slovesa vyplývají z ŠVP
- Podmínky – samostatně provést, odvodit z PSP, za použití kalkulačky, s využitím učebnice
- Norma výkonu – vymezit počet chyb, aby bylo možno považovat cíl za splněný
Druhy cílů
- individuální X sociální
- obecné X specifické
- materiální/informativní X formální/formativní
- adaptační X anticipační
- teoretické X praktické
- autonomní X heteronomní
Dvojice cílů:
INDIVIDUÁLNÍ – SOCIÁLNÍ CÍLE
Individuální – zaměřené na osobní rozvoj jedince, jeho prospěch a uplatnění; Locke, Rousseau, Spencer, reformní směry 20. století
Sociální – příprava jedince na prospěšný život ve společnosti, příprava na sociální role; Platón, Aristoteles, středověk, i Komenský, socialistická pedagogika
jde o to vytvořit harmonii mezi individuálními a sociálními cíly pro šťastný osobní život jedince i pro jeho život ve společnosti
OBECNÉ – SPECIFICKÉ CÍLE
obecné – společné veškeré výchově
specifické – spjaté s určitou profesí, sociální fcí, konkrétní vědomosti, dovednosti, návyky, postoje
MATERIÁLNÍ – FORMÁLNÍ CÍLE
materiální (informativní) – směřují k osvojení určité učební látky
formální (formativní) – zaměřeny na rozvoj schopností, např. matematické učivo je
Žádné komentáře:
Okomentovat