ÚČETNÍ DOKLADY – VYHOTOVENÍ, OPRAVY
- účetní doklady se mají vyhotovovat ihned po zjištění skutečnosti
- údaje v UCE dokladech musí být zapsány prostředkem zaručujícím trvalost zápisu (plně čitelné)
- údaje se nesmí přepisovat ani odstraňovat chemicky nebo přelepovat
- chybné údaje se mohou pouze přeškrtnout a nadepsat správně (původní údaje zůstane tak i nadále čitelný)
- k opravě se připojí i poznámka o jejím provedení, datum, podpis pracovníka odpovědného za správnost opravy
- doklady mohou být vyhotoveny i na tiskárnách PC
- za řádné UCE doklady však nelze považovat záznamy na technických nosičích, disketách nebo CD
- UCE doklady spojené s určitou hospodářskou činností různých pracovišť (sklady materiálu, výrobní linky, expedice) vyhotovují zpravidla práce jejich pracovníci
ÚČETNÍ DOKLADY – OBĚH
= proces od vystavení nebo obdržení dokladu až po skartaci (zničení)
postup oběhu dokladů:
1. přezkoušení správnosti
- věcné (jakost, množství)
- formální (kontrola veškerých náležitostí)
2. příprava k zaúčtování
- třídění (podle druhů, data, …)
- číslování (v kombinaci abeceda, číslo)
- evidence (zapsání dokladu do příslušné účetní knihy)
- účetní předpis (jak se bude účtovat)
3. zaúčtování
4. úschova
- příruční archiv
- podnikový archiv
- skartace
Žádné komentáře:
Okomentovat