Zásady pro účtování nákladů a výnosů
- náklady účtujeme v 5. třídě zpravidla na straně MD
- výnosy účtujeme v 6. Třídě zpravidla na straně D
- zásadně se účtují do období, s kterým časově i věcně souvisí
- při uzavírání účetních knih se zůstatky účtů třídy 5 a 6 převádějí na účet 710 – účet zisků a ztrát, výsledovka
- analytickou evidenci v 5 účtové třídě je třeba přizpůsobit zákonu o dani z příjmů
- opravy nákladů a výnosů minulých let se účtují do běžného roku, a to na účtech nákladových, jichž se opravy týkají
- do nákladů účetní jednotky se zahrnují pouze náklady, které se jí týkají (např. při vyúčtování telefon. poplatků, mohou být ve fa. částky, které mají uhradit zaměstnanci podniku)
- časově se rozlišují
- účtují se narůstajícím způsobem od počátku roku
Daňová evidence podnikatelů
Forma a obsah – obsahuje údaje o příjmech a výdajích a o majetku a závazcích podnikatele.
1) deník příjmů a výdajů
2) karty dlouhodobého majetku
karta pohledávek a závazků (přijatých a vydaných faktur)
karta rezerv
karta úvěrů a půjček (u jakého peněžního ústavu, v jaké výši, kdy bychom to měli splatit)
3) ostatní evidence: mzdové listy
kniha jízd
pokladní kniha
evidence stálých plateb
Karty dlouhodobého majetku
Obsahuje: název majetku
pořizovací cenu
inventární číslo, které přidělíme
do jaké odpisové skupiny je majetek zařazen
způsob odpisování (lineárně nebo degresivně)
jednotlivé odpisy
základní cenu majetku
účetní odpisy
datum pořízení majetku
Žádné komentáře:
Okomentovat