Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

HRY NA ROZVOJ VYTRVALOSTI

Ø běh družstev k cíli běhá se v terénu, rozdělení do několika družstev, vybíhají ze stejného místa, s úkolem doběhnout co nejrychleji k cíli (cíl 500 – 1000m, rozhoduje doběh posledního člena družstva
Ø bodovaný běh podle mezičasů rozdělení do 3 nebo 4 družstev, vyznačí se mety trojúhelníku nebo čtverce, u každé mety se postaví jedno družstvo, na signál obíhají všechna družstva kolem met, přičemž jednu stranu musí proběhnout ve stanoveném čase (učitel dává signál písknutím), žáci běží plynule, nesmějí se zastavovat, bod pro družstvo získávají běžci, kteří se v okamžiku zapísknutí nacházejí přesně na úrovni mety
Ø běhy na odhad času úkol proběhnout určitou vzdálenost ve stanoveném času co nejpřesněji, např. 400m za 1:40 min., kdo se do tohoto času „strefil“ nebo se v jeho okamžiku nachází nejblíže k metě 400 m, získává bod, běh několikráte opakujeme
Ø běhy družstev na odhad času podstat je stejná jako u předcházející hry, jen místo jednotlivců běhají celá družstva, žák, podle kterého se měří čas, je viditelně označen
Ø štafetový běh na odhad času běhá se na trati 4x100m, žáky rozdělíme do dvou družstev, každé družstvo se rozdělí na 4 podskupiny na jednotlivé štafetové úseky, vždy jeden žák běží s kolíkem a snaží se „strefit do stanoveného času, např. 4x20 s, tento čas je stanoven pro celou štafetu a platí pro obě družstva, po proběhnutí úseku 100m se kolík předává další podskupině, kontroluje se až Konečný výsledek celého družstva, vítězí to družstvo, které se nejvíce přiblížilo ke stanovenému času
Ø běh družstev s vodiči žáky rozdělíme do několika družstev, každé družstvo má za úkol proběhnout určitou vzdálenost ve stanoveném čase, je vždy vedeno určeným vodičem, jemuž se měří čas, žáci se v této funkci střídají, rozdíl v sekundách a skutečným časem převádíme na „trestné body

Ø tempový běh družstev s finišem rozdělení na družstva lichá, sudá, vždy jedno liché a jedno sudé vybíhá současně na vlastní trojúhelníkovou trasu vyznačenou metami, kterou musí obíhat ve stanovených mezičasech, mezičasy oznamuje učitel, po uběhnutí určitého počtu okruhů dá učitel signál a obě družstva finišují k první metě opřed sebou, vítěz získává 3 body, druhý 2 body a každý doběhnuvší 1 bod s výjimkou posledního, body se sčítají v rámci jednotlivých družstev pak celých týmů
Ø překážkový běh v terénu v terénu vyznačíme okruh (fáborky, terénní překážky), startovní čára je zároveň cílovou, běhají jednotlivci, dvojice, celá družstva, mohou běžet paralelně, nebo v opačných směrech (v postavení zády k sobě, míjejí se pak v jediném místě, kde se musí vyhýbat vpravo, v následujícím kole se směr běhu daného družstva mění
Ø honba za pokladem dvě družstva vybíhají současně po předem určené trase, na určeném místě je umístěna „část pokladu“, člen družstva který jej objeví, získává pro své družstvo bod, po 4 až takto určených místech přiběhnou obě družstva k místu, kde se nachází „hlavní část pokladu“, kdo ji najde, získává pro své družstvo 3 body, vítězí družstvo s větším počtem bodů
Ø běh s úkoly učitel jako vodič běží s dvěma družstvy v dvojstupu tempem, který je přiměřené pro málo zdatné žáky, vždy po proběhnutí určité vzdálenosti učitel družstvo zastaví a stanoví konkrétní úkol (např. hod šiškou na cíl), vítězí družstvo s menším počtem trestných bodů
Ø hvězdicový běh vhodný je park nebo ovocný sad, jeden strom určíme jako centrální (střed), ostatní stromy viditelně označíme fáborky, trasa vede vždy od středu k dalšímu vyznačenému stromu, organizujeme jako závod jednotlivců, družstev, každému se měří čas proběhnuté celé trasy
Ø obíhaná čísla lze hrát i na velmi omezeném prostoru, v tělocvičně označíme, umístíme čísla v libovolném pořadí, žák běží od čísla 1 do 20 a vždy se musí čísla dotknout, jednotlivci na čas, pokud více, vyhýbají se vpravo, přitom každý žák musí začínat od jiného čísla, po dosažení čísla 20 se znovu začíná od čísla 1, mohou také startovat i vícečlenná družstva.

Žádné komentáře:

Okomentovat