Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Odbyt

Téma č. 12
Ekonomie
Odbyt

Strategie marketingu
a) diferenciace produktu
- firma vyrábí velice odlišný produkt často mívá vysokou kvalitu
b) minimálních nákladů
- firma snižuje náklady na výrobu,ale to se nesmí dít na úkor kvality
- díky snížení nákladů může firma stanovit nižší cenu a tím získává konkurenční výhodu
c) tržní orientace
- firma se orientuje na určitou malou část trhu(pánské, dámské, dětské oděvy)
- tato strategie umožňuje lépe poznat potřeby zákazníků

nástroje marketingu „4p“

produkt – výrobek
place – způsob distribuce
price – cena
promotion – propagace (reklama)

distribuce
- hledání prodejních cest výrobce k zákazníkovi

a) distribuce spotřebního zboží
- pokud mezi výrobcem a zákazníkem není další prostředek – přímá distribuce
- pokud mezi výrobce a zákazníka vstupuje maloobchod - jednoúrovňová distribuce
- pokud mezi výrobcem a zákazníkem vstupuje velkoobchod a maloobchod – dvouúrovňová distribuce
- pokud má distribuční cesta více článků - víceúrovňová distribuce


b) výrobní prostředky
- přímá distribuce (prodejní cesta bez dalších prostředníků)
- naprosto běžná, umožňuje lepší komunikaci mezi výrobcem a zákazníkem

Žádné komentáře:

Okomentovat