Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Rozborová činnost podniku

Benchmarking

a) interní – srovnává jednotlivé části (oddělení, pobočky) v rámci jednoho podniku
b) externí – srovnávání podniku mezi sebou
podmínky – použití stejných technologií podnikání, podobná velikost
jednotek, stejné principy ocenění majetku
podmínky vhodné ke srovnání – zaměřeny na objem výkonu, neustále
sleduje náklady, stálý kontakt se
zákazníky, zajímá ho kvalita a používá
nové technologie
srovnává produkty podle produktivity
tržby: počet pracovníků – ukazatel říká, jaké jsou průměrné tržby na
jednoho pracovníka
tržby: osobní náklady – kolik korun tržeb vydělá jedna koruna
investovaná do osobních nákladů
produktivita používaná v benchmarking:

příjmy – ( nákup + režie + odpisy + úroky)
----------------------------------------------------
počet pracovníků

Režie – elektřina, občerstvení, knihy

Controlling
- řízení podniku
- metoda orientovaná na tvorbu zisku
- význam je v tom že by měla zvyšovat ziskovost podniku
- používá rozdělení nákladů

a) pohotovostní náklady I. – náklady se dají přímo přiřadit k jednomu výrobci
b) pohotovostní náklady II. – nelze je přesně rozpočítat na jeden výrobek

podmínky zavedení controlling
1) rozdělení nákladů
2) přiřazovat náklady výnosům
3) kalkulace nákladů a výnosů
4) sestavovat roční plány

Žádné komentáře:

Okomentovat