Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Úprava ceny

Úprava ceny
úprava ceny v případě, že cenu změnil konkurent

snížil konkurent cenu ne

ano

ovlivní tato změna tržby ne držet dosavadní ceny

ano

jakou měrou byla cena

méně než 2% 2-4%výrazné víc než 4%
dočasné slevy cenové výhody dlouhodobé ceny

propagace
-obal, letáky, vzorky, média

nástroje propagace
1) reklama – tištěné a vysílané, obal, zasílané reklamy, katalogy, plakáty, reklamní poutače, nápisky na prodejnách, reklamní stánky…., je to nástroj komunikace se širokou veřejností, spotřebitel je schopen se díky reklamě orientovat, je schopen porovnávat výrobky, a dělá si představu o úspěšnosti firmy, vede se zákazníkem monolog
2) podpora prodeje – soutěže spotřebitelské, loterie a slosování, zvýhodněná balení, výhodné zboží, prodej zboží na splátky, předvádění výrobků
3) publicita – není placený nástroj, kladné vyjádření nezávislých osob
4) osobní prodej – představení výrobku obchodními agenty, veletrhy, výstavy, obchodní setkání, forma propagací, vede dialog

Žádné komentáře:

Okomentovat