Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

2.1.2 Dotazník

Je velmi rozšířenou metodou výzkumu, jehož zpracování se běžně provádí pomocí matemetické statistiky. Jeho výhodou je zejména to, že postihne velký počet respondentů, jeho provedení vyžaduje málo času, je málo nákladný a svým respondentům dává možnost rozmyslet si odpovědi. Ale má i nevýhody. Může dojít ke zkreslení odpovědi, nepochopení otázky nebo k neúmyslnému vynechání odpovědi.
Otázky v dotazníku můžeme rozdělit podle možnosti odpovědi. Na otázky otevřené odpovídá respondent zcela volně, tzn. formuluje odpovědi podle vlastního uvážení. Dalším typem jsou tzv. uzavřené otázky, které dávají dotazovanému určitý výčet odpovědí, ze kterých si vybírá. Používají se i otázky polootevřené (polouzavřené), kde vedle výčtu alternativ je ještě možnost „jiná odpověď”, kterou respondent může využít v případě, že mu nevyhovuje žádná z předtištěných odpovědí. (6)

3.VÝSLEDKY ŠETŘENÍ
Pro účely této práce jsem si vybral tři obce - Ludgeřovice, Markvartovice a Petřkovice. V těchto obcích jsem získával informace rozhovorem se starosty a v jednom případě s tajemníkem. Všechny rozhovory byly polostandardizované. Otázky byly předem připravené (viz. Příloha č. 1), ale během rozhovoru byly kladeny i doplňující otázky s ohledem na sledovaný cíl. Dotazovaní byli seznámeni s účelem použití informací získaných rozhovorem s nimi a souhlasili se záznamem rozhovoru na diktafón.
Dále jsem se rozhodl zaslat e-maily (viz. Příloha č. 2) se stejnými otázkami do vybraných obcí ve všech krajích České republiky a porovnat konečné výsledky. V tomto případě šlo o techniku dotazníku s otevřenými otázkami.

Žádné komentáře:

Okomentovat