Úkolem marketingu je nejen odhalit potřeby, přání a poptávku „zákazníka“ a uspokojovat je prostřednictvím vhodně zvolených kombinací prvků marketingového mixu, ale také zdůrazňovat výhodu sportu a sportování pro zdraví, snížení nemocnosti, zvýšení výkonnosti, získání kladného přístupu k životu, koordinace pohybu, zvýšení pracovní výkonnosti, týmovou spolupráci atd.
Marketing samotný má vliv na: 1) stimulaci a regulaci poptávky
2) na poskytování příležitosti
3) podporuje rozvoj nejen celé oblasti sportu, ale rozvíjí i další odvětví
Proces marketingového řízení lze vyjádřit následovně:
Výchozím bodem marketingového plánovacího procesu je provedení situační analýzy, auditu. Situační analýza i audit obsahují odpovědi na otázku: Kde jsme nyní?, slouží k porozumění současné situace.
Doporučený obsah auditu:
I) Audit marketingového prostředí (Makroprostředí: demografické, ekonomické, ekologické, politické, technologické, kulturní; cílové prostředí: trhy, zákazníci, konkurence, dodavatelé, veřejnost)
II) Audit marketingové strategie (Poslání, záměry a cíle, strategie)
III) Audit organizace marketingu (např. návrh propagačních materiálů, příprava brožur, atd.)
IV) Audit marketingového informačního systému (systém vnitřních informací, monitorování vnějších informací, informace získané na základě dotazování, pozorování, experiment, atd.)
Žádné komentáře:
Okomentovat