Nákup zboží 1 000 000,-
Režijní náklady 200 000,-
Počet prodejních aktů 20 000,-
Režijní náklady 200 000 = 10 Kč
na 1 prodejní akt 20 000
Obě základny rozdělování - počet prodejních aktů a nákupní ceny se mohou kombinovat. Polovinu režijních nákladů tak lze započítávat po nákupu zboží, druhou polovinu až podle počtu prodejních aktů.
Režijní přirážka k nakoupenému zboží 200 000 = 20%
1 000 000
nebo pro 1/2 :
režijní přirážka za nakoupené zboží 100 000 = 10%
1 000 000
režijní náklady 100 000 = 5%
na prodejní akt 20 000
Problémem je vymezení velikosti prodejního aktu. Zboží vyšší hodnoty vychází s nižšími náklady a zboží nízké hodnoty s vyššími náklady než v kalkulacích s jednotnou režijní sazbou.
Žádné komentáře:
Okomentovat