Nákup zboží               1 000 000,-
Režijní náklady             200 000,-
Počet prodejních aktů     20 000,-
Režijní náklady         200 000  = 10 Kč
na 1 prodejní  akt        20 000
Obě základny rozdělování - počet prodejních aktů a nákupní ceny se mohou kombinovat. Polovinu režijních nákladů tak lze započítávat po nákupu zboží, druhou polovinu až podle počtu prodejních aktů. 
Režijní přirážka k nakoupenému zboží     200 000   = 20%
                                                            1 000 000
nebo  pro 1/2 :
režijní přirážka za nakoupené zboží    100 000 = 10%
     1 000 000
režijní náklady 100 000 = 5%
na prodejní akt             20 000 
Problémem je vymezení velikosti prodejního aktu. Zboží vyšší hodnoty vychází s nižšími náklady a zboží nízké hodnoty  s vyššími náklady než v kalkulacích s jednotnou režijní sazbou.
Žádné komentáře:
Okomentovat