V  obchodních  firmách  se  z  velké  části  vychází  při  kalkulaci  prodejní  ceny  z  kalkulace úplných nákladů. Zjistí se obvykle průměrná nákupní cena jednotlivých položek, ke které se přiráží marže stanovená obvykle ve formě procentní přirážky,. tzn marže pokrývající veškeré náklady kromě nákladů na prodané zboží a náklady spojené s prodejem zboží).
Pořizovací cena  ( nákupní  cena  zboží )
+ režijní sazba v % (může být i podílem režie za minulý rok a  přímých mezd za minulý rok)
+ přímé propočitatelné náklady, pokud nejsou závislé na  prodejní ceně (pojištění, doprava)            
Mezisoučet
+ požadovaný zisk  (např. by měl odrážet i vliv inflace, obrátku zboží a pohledávek)                                                                         Mezisoučet
+ na prodejní ceně závislé přímé náklady,
resp. snížení výkonu, jako skonto, provize z prodeje,
dopravní náklady atd.
Prodejní cena netto
+  DPH      
Prodejní  cena  brutto
Žádné komentáře:
Okomentovat