Obdobně jako v případě propočtu obchodní marže  a kalkulací se snažíme v  rámci  co nejvyšší dosažené a vypovídací schopnosti výkazů přiřadit  co nejvíce nákladů k prodejům S, marketingu a distribuci(M).  Administrativní náklady (A) by měly zůstat  ryze neproduktivní (účetní, právníci,...). Ostatní náklady (O) by měly obsahovat jen položky nikam nepřiřaditelné. Pozornost pak je třeba věnovat i vykazování výnosů, které nemají s obchodní činností nic společného (př. úhrada nákladů za opravu havarovaného auta od pojišťovny), vykázat jako úhradu nákladů na opravy.
501 Spotřeba materiálu                                              50
 501.1.   materiál pro servis        20  (S)
 501.2.   reklamní předměty        10  (M)
 501.3.   materiál pro kancelář        20  (A)
504 Prodané zboží v ceně pořízení                     10 000  (S)
511 Opravy a udržování                                            60  
 511.1.   v prodejně                                              30  (M)
 511.2.   auto ředitele          10  (M)
 511.3.   v kanceláři          20  (A)
Žádné komentáře:
Okomentovat