Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Předškolní věk (3-6Iet)

se vyvíjejí zákl. pohybové dovednost, chůze je jistá, ale běh se rozvíjí, naučí se běhu a skoku, běhu a hodu, zdokonaluje se v chytání a házení (obouručné ztlumení míče), naučí se házet míč jednoruč do požadovaného směru, má rádo míčové hry, můžeme položit základy některým sportovním disciplínám 3. a 4. roky - lyžování, plavání, bruslení, tříkolka, koloběžka, kolo, 4. rok - skok z místa 40-50Cm, 5. rok - 60-70cm, 6. rok - 90-100c111, 5. rok - jednoduché prvky gymnastiky. Biologický vývoj: formuje se tvar páteře, dbát na správné držení těla, Cvičení - napodobování nějaké činnosti nebo zvířátka, Páteř a kosterní systém jsou pružné - je možné tvarování a vytvoření návyku. 5. Prepubescence (6-11let) po straně biologické ji dělíme ještě na -mladší a starší školní věk. Mladší školní věk, tzv. II. dětství (6-8 let), období mající i určité negativní vlivy. školní docházka - pohybové omezení, biologická zralost pro školní docházku - Filipínská míra (dítě si má dosáhnout na bolte ucha protilehlou rukou), mění se tvar těla a poměr jednotlivých částí, zdokonalují se pohybové dovednosti, rozvíjí se koordinace a obratnost, herní činnost, skoky, poskoky, přelézání překážek, zákl. míčové průpravné hry, běžecké disciplíny, skok do dálky, přes nízkou překážku, házení krikeťákem nebo tenisákem, rozcvičky, náčinní - švihadlo, míč, zákl. rytmická gymnastika, rovnovážná cvičení jsou cvičeni v rychlosti – atletika. Starší školní věk (8-11let) - senzitivní období, zlepšení celého vývoje motoriky, schopnost rozvíjet obratnost - nové pohyby. zahajuje se většina sportovních disciplín, z 90% se rádi pohybuji (Tv, sporty), ale nemají schopnost soustředit se dlouho na jednu činnost. i spec. sportovní příprava by měla být co nejvšestrannější (kvůli všestrannému pohybovému rozvoji). období senzitivního rozvoje rychlosti i obratnostních schopností zvyšuje se výkonnost i li dětí, které nesportuj

Žádné komentáře:

Okomentovat