Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Didaktické zásady

Didaktické zásady – určují charakter vyučování, vyjadřují obecné a podstatné souvislosti mezi cíl.věd. působením na psychiku žáky, řízením jeho rozvoje a žádoucím změnami osobnosti.
a) cílevědomosti: stanovení konečných a dílčích cílu a jejich dosažení
b) soustavnosti: logický systém odpovídající psych. Zákonitostem
c) aktivnosti: aktivizace citových a volních procesů
d) názornosti: smyslovou názornost z dosavadních představ a zkušeností
e) uvědomělosti: trvalosti: přiměřenosti: emocionálnosti: všestrannosti:
Vyučovací postupy: a) komplexnost b)analyticko syntetický c)synteticko analytický
Styl: a) příkazový b)praktický (poskytnutí indiv. Informací) c) reciproční (info davá žák jsou ve dvojicích) d) sebehodnocení (žák si uvědomuje svůj výkon a chyby) e) s nabídkou (nabídka úrovně aspirace)
KOGNITIVNÍ PRÁH – oddělují se od sebe 2 lišící se skupiny stylu A-E
Styl
a) s řízeným objevováním (stanovení učitelem….)
b) samostatných objevováním (řešení daného problému žákem…)
c) rozhodování žáka o učivu
d) rozhodování žáka o stylu
Formy – a) hromadné (stejná činnost žáka ve třídě – homogenizace
Specifické didakticko-organizační forma práce ve vyučovacím procesu:
Doplňková cvičení + variabilní provoz + kruhový provoz

Žádné komentáře:

Okomentovat