Projektové vyučování je založeno na propojení teorie s praxí, tj. na propojení procesu učení s běžným životem. Jde o způsob výuky vedoucí žáky k vlastním aktivním činnostem, jako je např. vyhledávání zdrojů informací, jejich zpracování, experimentování, interpretace výsledků a vyhodnocení.
Podporuje individuální aktivitu, tvořivost, vzájemnou komunikaci, zodpovědnost, schopnost začlenit daný problém do více různých oblastí.
Na začátku projektu je vždy stanoven cíl a hlavním úkolem žáků je najít cestu nebo cesty, jak se k němu dostat. Projekty mohou mít různou délku i rozsah, od jednohodinového po několikaleté, zahrnující jeden i více předmětů či oblastí.
Velmi často je výhodné k řešení úkolu sestavit tým, v němž každý člen převezme určitou pro něj přijatelnou úlohu. Někdo se může věnovat sběru dat, jiný přípravě výstupu, další technickému zpracování. Každý by měl k řešení přispět a vykonat konkrétní samostatnou práci.
Členění projektů:
Podle charakteru projektu:
převážně s teoretickým zaměřením
převážně s praktickým zaměřením
Podle navrhovatele projektu:
Ø projekty žákovské
Ø projekty vnesené do vyučování učitelem
Ø projekty po vzájemné spolupráci učitele se žáky
Podle časového hlediska: krátkodobé, střednědobé, dlouhodobé
Ø krátkodobé
Ø střednědobé
Ø dlouhodobé
Žádné komentáře:
Okomentovat