při poznání skupiny (musí se podepsat)
1. za nejlépe učícího žáka považuji ……., obdivuji
2. za kamarádského …….
3. za nepříjemného
4. ↓
výsledek 1. např.Pavel →si myslí → Hanka
→ možná oběť šikany
→ k 1. nevede žádná šipka
Teorie mezi vrstevníky
ze začátku bojují proti autoritě, mezi sebou
později skupiny stejného pohlaví většinou
3 fáze – jsou schopni se semknout proti druhé velké skupině, jsou identifikovaní; uvnitř funguje vedení; je schopna i přijmout nového člena
rozchod skupiny – tuší, že je konec, tak se začnou hádat ze strachu, že to končí
někdy problém ve skupině – uprostřed došli ke splnění termínu → už je toho hodně za námi a ještě toho hodně nesmím
mladší školní období (střízlivý realizmus, chování, soustředivost, tělesný růst a dovednosti, vývojový postup při kreslení a psaní, smyslové vnímání, řeč, slovní zásoba, kognitivní vývoj, fáze konkrétních operací, emoční vývoj)
- střízlivý realizmus – chce pochopit okolní svět a věci v něm „doopravdy“. Můžeme pozorovat v jeho mluvě, kresbách v písemných projevech, ve č_ tenářských zájmech i ve hře. Zajímá se o knihy, které ho pouč_ ují(encyklopedie,robinzonády, indiánky, dobrodružné romány).Dává přednost realisticky provedeným ilustracím, ve hře se projevuje snaha o věrné zpodobení úloh. Nejprve je závislý na vyprávění autority – naivní realismu, později se stává kritič_ tějším – kriticky realistický – to se dostavuje blízkost dospívání
- dítě chce věci prozkoumávat a to skuteč_ nou reálnou č_ inností (později v dospívání prozkoumává věci v mysli)
– chtějí názornost, experimentovat
Žádné komentáře:
Okomentovat