Cíle tělovýchovného procesu:
a) zdravotní – rozvoj fčních schopností, hygienické návyky…
b) psychologické – a) všeobecné – rozvoj kladných morálně-volních vlastností, cílevědomost, iniciativa, samostatnost, kázeň, rozhodnost, zodpovědnost, estetika
b)specifické – trvale kladný postoj k pohybové aktivitě, rozvinuté zájmy o přiměřené druhy tělovýchovné a sportovní činnosti,
c) vzdělávací – a) informativní – poznatky z tělesné kultury, osvojené postupy metody tělesného sebezdokonalování, zásady správné životosprávy,…
b)formativní – rozvinuté základní pohybové schopnosti (vytrvalost, síla , rychlost, obratnost…
OBSAH: výchovně vzdělávací proces je sociálním systémem zahrnujícím činnost učitele (vyučování) a žáka (učení)
Metody:
a) motivační – vnější popudy, odměna, trest, soutěžní pobídky, motivy vnitřní,,, učitel má 3 přístupy: individuální, typologický s spol. motivy, typologický s odl. motivy.
b) expoziční – výklad, nesamostatné práce, imitace, heuristický přístup.
c) fixační – zpevňování, (opakováním
d) diagnostické a klasifikační – pozorování průběžné a finální, rozhovor, testy standardní a nestandardní, motorické didaktické…známka, slovní
Formy:
Organizační jsou určovány podmínkami (roční období, vybavenost školy, tradice školy, obec…) úroveň učitele ,Org. forma – vnější uspořádání a didaktických podmínek vyučování v nichž se realizuje
Fce forem: a) vyučovací jednotka – základní forma b) výcvikové zájezdy c) soutěže d) veřejná vystoupení 5) obdobné formy práce
Org. Formy:
a) předškolní zařízení (vycházky…)
b) základní a střední školy (kroužky, zdravotní TV, povinné TV)
Organizační skupiny
a) povinné – základní vyučovací jednotka ZTV
b) nepovinné – činnost nabízená školou
c) doplňkové
d) zájmové
Žádné komentáře:
Okomentovat