Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Prezentácia výsledkov sociologického výskumu

8. Prezentácia výsledkov sociologického výskumu. Spôsoby prezentácie. Pravidlá pre publikáciu. Typy grafov a spôsoby ich použitia.

Zásady prezentace výzkumné zprávy:
a) pro koho je zpráva určena:pracovníci firem, podnikatelé-údaje zajímající jejich zákazníky, čím je výzkum důležitý pro jejich klienty,veřejnost, čtenáři- výsledky co nejsrozumitelnější formou
b) účel výzkumné zprávy: shrnout všechno co bylo zjištěno, popsat nově zjištěný poznatek, ukázat praktickou užitečnost, informace o důsledcích teorií, které mohou být užitečné pro jeho práci
c) forma sdělení: možno psát ..zjistila jsem, častěji však ..data ukazují, jednodušší větná skladba, pokud porozumění jen částečné, může bát smysl textu pochopen nesprávně
d) Obsah: formulace problému: seznámení s tématem výzkumu, důvody, motivy / popis metodiky výzkumu a použité metody: jakými postupy byly výsledky získány, jaký rozsah a typ výběru byly zvoleny, uspořádání výzkumu, techniky sběru dat, jaké použité programy, metody analýzy dat / analýza a interpretace / závěry: shrnutí hlavních myšlenek nebo faktů, výsledků analýz, sdělíme i závěry které jsou v protikladu k našim očekáváním nebo pro nás nežádoucí / bibliografie. Vynecháváme hodnotící přídavná jména, hodnocení necháme na čtenáři, použijeme grafy, tabulky, kdykoli to usnadní sdělení.
e) Je etické uvést tento soubor údajů: kdo financoval výzkum, přesné znění položených otázek, definice populace a výběru, velikost výběru, způsob a návratnost, které výsledky jsou založeny jen na části výběru, jaký typ dotazování, časové zařazení výzkumu, text ponúkam len jednej readakcii v jednom čase
f) výsledky by mali byť najprv zhodnotené kvalifikovaným vedcom / odborne oponované, až potom publikovaná verejne
g) viz. tiež otázku 10) [etické zásady]

Žádné komentáře:

Okomentovat