Obchodní logistika - pojem, složky, vztah k marketingu, diferenciace logistických řešení, předpoklady rozvoje, organizace prodejních cest
Distribuční systémy lze rozdělit do dvou velkých skupin.
n První skupina zahrnuje oblast zásobování výroby, pohyb surovin, výrobních meziproduktů a všeobecně pohyb materiálů ve výrobní sféře.
n Druhá skupina představuje oběh zboží v rozsahů mezi výrobou a konečným zákazníkem - v tomto pojetí se logistika člení na:
n logistiku průmyslovou (výrobní)
n logistiku obchodní (oběhová)
Obchodní logistika je vědní obor zabývající se plánováním, řízením a realizací toků zboží a informací tak, aby správná komodita byla ve správný čas, na správném místě, s co nejnižšími náklady.
Funkce obchodní logistiky
n uspokojovat požadavky odběratele na požadované úrovni
n minimalizovat celkové náklady
Žádné komentáře:
Okomentovat