Hypermarkety = jsou obrovské samoobslužné prodejny , které se budují na okrajích měst. Předpokládají nákup pomocí automobilů, tak jsou v jejich blízkosti velké parkovací plochy.
Obchodní domy - jedná se o prodejní jednotky, které nabízejí velmi široký sortiment zboží v průměrné hloubce pod jednou střechou.
Diskontní prodejny - obvykle bývají členy řetězce obchodů nabízejících široký sortiment zboží s velkou obrátkou.
Katalogové prodejny = zákazník si vybere zboží ve výstavní místnosti podle katalogů, vyplní objednávku a po zaplacení u pokladny je jim zboží přímo ze skladu vydáno.
Tendence maloobchodu:
n tendence k tržní dominanci (růst velikosti obchodních firem formou integrace a kooperace firem - tendence snižovat počet maloobchodních jednotek a zároveň zvětšovat jejich velikost)
n tendence k diverzifikaci firem (specializace firem na určitý sortiment, na určitý způsob prodeje, typ maloobchodní jednotky, zaměření na určité území)
n tendence k internacionalizaci (zřizovaní vlastních provozních jednotek v zahraničí včetně zámoří, nadnárodní firmy provádí velkoobchodní činnost opřenou o vlastní maloobchodní síť, kromě zboží exportují a importují i know-how) retailing - je označován jako hlavní rozvojový fenomén světového obchodu.
Žádné komentáře:
Okomentovat