Zásady moderních dodavatelko-odběratelských vztahů
n počet dodavatelů se drasticky zredukuje
n pro konstrukční díly a klíčové komponenty existuje vždy jen jeden dodavatel
n konstrukční díly jsou vyvíjeny společně s dodavatelem
n součástí specifikace jsou požadavky na jakost
zákazník poskytuje dodavateli v případě potřeby odbornou podporu
PPM - spolupráce mezi dodavatelem a odběratelem.
Základní pravidlo - rozčlenění úkolů, které dělá dodavatel a které dělá odběratel v jakosti. Společný přístup v měření, logistika, pracovní morálka domlouvá se s dodavatelem, jak by měl výrobek či materiál vypadat.
Politika jakosti
- jakým způsobem zabezpečit strategii, jak jakosti dosáhnout
- sleduje se cíl, strategie, opatření
Základy programu nulového počtu chyb
n každou chybu považujeme za nepřípustnou a snažíme se o odstranění její příčiny. Cestu ke snižování počtu chyb nenajedeme hledáním viníků, ale hledáním a odstraňováním příčin. Každá odstraněná příčina chyby znamená pro podnik finanční přínos.
Benchmarking .............
Žádné komentáře:
Okomentovat