V podniku se užívá logistických přístupů kvůli pružnosti reakce na poptávku po daném zboží a z důvodu, že dochází k přechodu z trhu výrobce (omezený sortiment zboží) na trh zákazníka, který si diktuje požadavky na zboží.
Očekávané výsledky aplikace logistiky
redukce stavu zásob o 50 - 90 %
zkrácení průběžných dob o 35 - 50 %
zvýšení úrovně služeb o 15 - 25 %
úspora nákladů o 10 - 40 %
Podniková logistika
Při zavádění podnikové logistiky se podnik snaží uspokojit požadavky trhu, produkcí zboží v požadované úrovni a zároveň se snaží optimalizovat logistické činnosti, tak aby maximalizoval svůj zisk a minimalizoval náklady.
Pojem logistika lze chápat jako správné zboží (výrobky a služby ve správné kvalitě a ve správném množství) ve správném čase, na správném místě s příslušnými informacemi.
Vývoj podnikové logistiky
1. fáze = logistika je omezená jen na distribuci
2. fáze = logistika se rozšiřuje na distribuci, výrobu a zásobování
3. fáze = vzniká integrace logistiky do jednoho systému
4. fáze = dochází k optimalizaci systému
Žádné komentáře:
Okomentovat