n TQM = řízení jakosti celé organizace
n ISO = zabývá se řízením jakosti procesů souvisejících s výrobkem či službou
n Obě metody vyžadují praktické zkušenosti.
n Dokumentace = ISO má vyšší požadavky na dokumentaci)
n Kontrola = ISO klade vysoký důraz na kontrolu výsledků (výrobků), TQM na kontrolu procesů
n Teorie = TQM klade daleko vyšší požadavky na teoretickou přípravu
n Certifikace = ISO určuje požadavky na kontrolu
Dodavatelsko - odběratelské vztahy
externí - máme zákazníky
interní - máme zaměstnance
výsledkem vztahu je výkon, výrobek, služba
n interní = TQM rozšiřuje používání tohoto pojmu i jeho pravidel na interní pracovní procesy. Cílem TQM je to, aby každý zaměstnanec (dodavatel) odevzdával jen takové výrobky, které může další účastník pracovního procesu (odběratel, zákazník) použít bez dalších úprav. To vše vyžaduje organizovanou komunikace mezi interním zákazníkem a dodavatelem.
n externí = Co - Makership , začíná společným vývojem a konstrukcí dodávaných výrobků a pokračuje speciálními formami zacházení s nejnižšími četnostmi chyb v ppm spolupráci.
Žádné komentáře:
Okomentovat