Řízení jakosti (pojem, vývoj, ISO 9000 - 9004, význam, srovnání TQM a ISO)
Podnikatel poskytující služby zákazníkům, nebo produkující jiné výkony musí brát značný ohled na jakost poskytovaných služeb či vyprodukovaných výkonů, neboť zákazník se vždy bude při nákupu vracet k dodavatelům, se kterými má dobré zkušenosti, nebo kteří si získali dobré jméno díky kvalitě svých výrobků či služeb.
Jakost lze definovat jako souhrn vlastnosti a charakteristik výrobku či služby podmiňující schopnost uspokojovat potřeby. O jakosti mluvíme tehdy, když srovnáváme skutečnost s tím, co by mělo být.
Základní rysy systému TQM (Total Quality Management)
Total - celý podnik
Quality - jakost
Management - aktivně prováděný proces
Jedná se o filozofii firmy. Hlavním cílem je zlepšovat služby zákazníkům a snižovat náklady na odstraňování chyb.
Cílem všeho snažení v rámci TQM je zákazník, neboť jen on sám rozhoduje, zda koupí výrobek podniku.
Žádné komentáře:
Okomentovat