A) tradiční distribuční systém skládá se ze samostatných nezávislých subjektů (velkoobchod, maloobchod, agent...), snaží se posílit své postavení a význam a získat pro sebe určité výhody
B) horizontální marketingový systém - spojení dvou nebo více podniků na stejné logistické úrovni (velkoobchod, maloobchod). Horizontální kooperace probíhá ve dvou rovinách:
n nákupní centra (shopping centre) - organizovaná centra na úrovni maloobchodu většinou na okraji velkých měst, snadno dostupná místní dopravou (nákup automobilem)
n distribuční centra (distribution centre) - organizovaná centra, velké skladové areály na úrovni velkoobchodu
C) vertikální marketingový systém - skládá se z výrobců, velkoobchodu a maloobchodu. Tyto jednotlivé články fungují jako jednotný systém a jsou centrálně řízeny (jednotlivé subjekty ztrácejí svou plnou nezávislost).
Typy vertikálního marketingového systému:
vertikální marketingový systém
Korporativní MS Smluvní MS Administrativní MS
nákupní družstva franchising dobrovolné řetězce
zbožový službový
Žádné komentáře:
Okomentovat