Největší databáze studijních materiálů pro střední a vysoké školy.
Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).
Uplatnění didaktických principů-skoky
Princip cílevědomosti: · jasně stanovit cíle sportovní edukace (tréninku)· cíle dostatečně zdůvodnit (motivovat)· přiměřeně je objasnit jedinci nebo skupině Princip soustavnosti: · požadavek, aby veškeré podněty byly uspořádány do zdůvodněného systému· působení i činnosti sportovce mají být co nejsoustavnější Princip uvědomělosti: · požadavek, aby sportovec požadovaným nárokům plně porozuměl Princip aktivnosti: · opřít se o samostatnou činnost sportovce (o jeho podněty, nápady)· aktivovat jeho poznávací, citové a volní procesy· opírat se o jeho zájem a stimulovat jej vhodnou motivací Princip názornosti: · vycházet ze smyslového nazírání skutečnosti i obrazů (statických i dynamických) = přímý názor (technologie – kamery, PC, 3D)· opírat se o dosavadní představy a zkušenosti sportovce = nepřímý názor· systematicky rozvíjet nazírací a představovací schopnosti (vnímání, pozorování a fantazii) Princip trvalosti - požadavek, aby se jednou osvojené vědomosti a především motorické dovednosti staly ,,trvalým majetkem‘‘ ; pomůže: · opakování a procvičování· vhodný výběr základních prvků· přiměřené tempo· zachování předchozích principů· emotivnost práce Princip emocionálnosti - požadavek: · probouzet ve sportovní činnosti adekvátní citové prožitky· opírat se o ně· udržovat trvale radostnou tvůrčí atmosféru (vtip, pochvala, …) Princip přiměřenosti – požadavek, aby obsah, formy a metody sportovní edukace byly v souladu s:· věkovou vyspělostí· se specifiky pohlaví· s dosavadní úrovníje nutná:· pedagogická diagnostika· individuální přístup· přiměřená náročnost
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat