cíle: 1) vzdělávací – informativní (poznatky Tv, postupy a metody tělesného sebezdokonalení, správná výživa, pohyb. Dovednosti + návyky…
- formativní – rozvoj pohybových schopností a dovedností, kvalitní pohybový projev, senzorické a
intelektové)
2) výchovný – všeobecný (působení pozitivně na charakter. Vlastnosti, fair – play, samostatnost, iniciativa, aktivita, zodpovědnost, píle, estetika, láska k přírodě – speciální ( rozvíjet přiměřené zájmy o sportovní činnost, vytvořit kladný vztah)
3) zdravotní – kompenzační ( komp. Jednostranné zátěže, dechová + relax. Cvičení,) hygienické (sprcha po sportu, zdravý životní styl …)
Vyučovací metody – 1) motivační – záměrné, působící dlouhodobě, kladný vztah k Tv a sportovní aktivitě…individuální, typologický, typografický 2)expoziční - předání učiva žákům učitelem, tak aby co nejlépe působila na vlastnosti žáků, a) přímý, b) zprostředkovaný c) heuristický d) samostatná percep. Činnost žáků
3) fixační – hlavně procvičování, upevňování zdokonalování, zpětná info, závislost na věku a vlastnostech,
4) diagnostické –hodnocení slovní x klasifikace , požadavek spravedlivosti,
Výchovně metody: 1) kladení požadavků 2) názornost, 3) odměna x trest 4) skupinová výchova 5) přesvědčování
Zásady při vyučování TV: 1) soustavnost posloupnost 2) aktivita, 3) přiměřenost 4) názornost 5) trvalost
Psychické vlastnosti člověka (Hippokrates – žluč, černá žluč, krev, hlen : 1) cholerik - mrzutost, nespokojený, nevyrovnaný, agresivní, rychle mění postoje, - dráždivý, - rychle aktivovatelný, nepravidelný, silný rychlý 2) flegmatik – vyrovnanost, pomalý, těžkopádný, pečlivý, spolehlivý, klidný, - odolný, pomalý, slabý 3)melancholik – smutný samotářský, slabí nevyrovnaní, střídání nálad, labilní, zdrženlivý, pomalý slabý, pasivní, pravidelný, - elegantní typ, velká motivace, rychlý, krátkodobý, 4)sangvinik – veselý , živý energetický, rychle se nedchnoucí, nepravidelný, střední intenzita, velké, rychlé
INTROVERT x EXTROVERT, Charakter – jak se chováme k lidem ve společnosti
Volní vlastnosti – trvalé vnitřní vlastnosti : cílevědomost, rozhodnost, houževnatost, vytrvalost, samostatnost
Sociální chování – kladné x záporné chování vliv na působení soc. skupin – primární x sekundární, malé x velké
Další vlivy: prestiž, role, status, pozice IQ- velký vliv mentální / biologický věk
Žádné komentáře:
Okomentovat