Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Řízení TV procesu

TV je nedilnou soucasti vychovne-vzdelavaciho procesu.
Formy: *povinna –pro vsechny zaky, *nepovinna – volitelna, *doplnkova – cviceni v hodinach jinych predmetu, *zajmova –krouzky.
Obsah je zahrnut v zakl ped dokumentech. Ucebni plan – nejobecnejsi, obsahuje cile vyuc predmetu, dotaci hodin, vydava ho min skolstvi, reditele –drobne upravy. Ucebni osnovy – kurikulum –vychzi z uc planu, obsahuje chrakteristiku predmetu, obsah uciva.
V pripravne fazi vychazi uciel z Uc planu a uc osnovy. Podle nich vytvari mesicni(tydenni) plan. Ten dale rozpracovava na vyuc jednotly. Priprava na vyuc hodinu je velice dulezita, dukladne promyslet, nemusi byt pisemna. Vyuc jednotka –zakl forma(45min, 2x tydne) – ovlivnuje ji ucitel, cil hodiny, formy a take podminky(materialni). Struktura: uvodni cast –nastup, protazeni, zahrati, (10min), Hlavni cast –nacvik novych dovednosti, opakovani, (30min), Zaverecna – zklidneni,(5min). Ucitel musi respektovat bezpecnosat predpisy, klasif rad. Realizacni faze – uskutecneni vyuc hodiny, ucitel muze ovlivnit vztah deti k TV. Pusobi jako objekt(klasifikace, rizeni, zkusenosat, vedomosti, dovednosti), subjekt(hodnoty jeho osobnosti, psychicke vlastn., ucitel vzdelava, vychovava, ridi a planuje).
Okolí systému kladný tak záporný vliv Škola (sportovní třídy a školy) - úlevy pro vrcholové sportovce ve škole Zaměstnání (v dospělosti - úlevy) rodina (rozpočet rodiny) sociální skupiny, Masovo-komunikační prostředky (hodnocení vystoupení novináři - znechucující)
Osobnost ucitele: mel by byt psych zdatny(predcvicuje), ped takt(nezesmesnovat), dobry psycholog(pusobit ne deti), dodrzovat ped zasady(primerenost, soustav.) spravne metody(obmenovat, motivovat), jit prikladem, mit duveru zaku, znat zakuv zdrav stav.
Inovace – obmenovat vyuc hodinu(stereotyp, ruzne styly prace(prikazovy,prakticky). Subjekt role ucitele(uci, ridi, planuje), objektiovni rol: (objektivita ucitele, kvalifikace, zkusenost).
Druhy info o aktualnich stavech sportovce-zaka(vykonnost – testy, dotaznik
Objekt – sportovec Centrum pedagogického působení - vnímá, přijímá - reakce, adaptace, vědomosti, dovednosti
Subjekt – sportovec - sportovec si řadu svého jednání uvědomuje a tak sám sebe řídí má zabudovaný kinestetický analyzátorový systém Úkol tréninku - naučit sportovce řídit sám sebe, zafixovat správné cíle
Objekt – trenér - ze svého působení se učí, co bylo účinné - praxí se poučuje
Subjekt – trenér - v první řadě je trenér subjektem, působí na sportovce, každý trenér jinak

Žádné komentáře:

Okomentovat