Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Výchovně a vzdělávací fce TV a sportu

výchovný – soustavná, cílevědomá činnost => rozvoj pohybových a mravních volních vlastností cvičenců
1.pravidelné otužování – rozvoj R,V,S,O – zvyšování odolností => zdatnosti, kladný vztah k práci 2.správná motivace, vidina vzorů, zvýšení – houževnatosti, píle, samostatnosti, odpovědnosti, iniciativa jednání 3.rozvoj smyslu pro kázeň, kulturní vystupování 4.sociální vztahy - kolektivnost, lehké řešení úkolů, optimismus, 5.estetika
Výchovné působení: formativní x informativní , osobnostní vlastnosti, zájmy, podmínky 4 faktorů: učitel – žák – projekt – podmínky
Metody výchovy:
a) motivační – vnější popudy, odměna, trest, soutěžní pobídky, motivy vnitřní
učitel má 3 přístupy: individuální, typologický s spol. motivy, typologický s odl. motivy.
b) expoziční – výklad, nesamostatné práce, imitace, heuristický přístup.
c) fixační – zpevňování, (opakováním
d) diagnostické a klasifikační – pozorování průběžné a finální, rozhovor, testy standardní a nestandardní, motorické didaktické…známka, slovní
Org. Formy:
a) předškolní zařízení (vycházky…)
b) základní a střední školy (kroužky, zdravotní TV, povinné TV)
Organizační skupiny
a) povinné – základní vyučovací jednotka ZTV
b) nepovinné – činnost nabízená školou
c) doplňkové
d) zájmové

Žádné komentáře:

Okomentovat