Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Hlavní myšlenky projektového vyučování

§ projektové vyučování je metoda, pomocí níž jsou žáci vedeni k řešení komplexních problémů, získávají poznatky a zkušenosti praktickou činností a experimentováním
§ projekt je jasně a srozumitelně navržený úkol, k jehož vyřešení žáci směřují samostatně pouze za asistence či vhodného usměrňování učitelem
§ je nutné navodit úkol tak, aby žáci sami měli zájem jej vyřešit
§ respektování mezipředmětových a časových souvislostí
§ projektové vyučování je založeno na vzájemné komunikaci ( žáci, skupiny, třídy…), nutnost týmové spolupráce, vyhledávání a zpracování různých druhů informací
§ respektování individuality a samostatného postupu, žáci by měli mít maximálně možnou svobodu a volnost v rozhodování a způsobu dosažení cíle
§ změněná role učitele, učitel se stává spíše rádcem držícím se v pozadí a odtud řídící celý proces
§ nutnou součástí výsledku práce je prezentace, diskuse nad finálním produktem, zpětná vazba

Žádné komentáře:

Okomentovat