Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

3. Ako prebieha proces získavania nového zahraničného trhu.

- selekcia trhu je segmentačným procesom
- selekcia=výber trhu
- segmentácia = triedenie

Poznáme 2 základné typy trhov:
1. priemyselný (podniky a organizácie)
2. spotrebiteľský (T a Sl spotr. charakteru)

Segmentácia trhu
” Kto chce uspokojiť všetkých, neuspokojí nikoho”

trhová medzera – menší segment, ktorého potreby neboli dosiaľ uspokojené a lebo uspokojené nedostatočne

segmentovať = hľadať príležitosti na trhu - v svetových dimenziách pre našu ponuku
- F musí nájsť sv miesto v nejakej medzere ne trhu a potom sa pokúsiť získať aspoň 1 tohto trhu. Ak sa v medzere nachádza konkurent ovládajúci 50% zákazníkov, nemusí tam byť už miesto pre nás
- trh sa skladá z konkurujúcich, ktorí sa odlišujú tým, že majú:
- rôzne želania a nákupné zvyklosti
- bývajú na rôznych miestach
- rôzne pohlavie, vzdelanie
-
segmentácia = je proces, kt je založený na rozčlenení trhu
- m. mix sa musí dekomponovať (obsah, rozsah, intenzita), musia byť definované ciele a stratégie, ktoré musia vychádzať z analýzy trhu

Rozhodovanie o výbere trhov
- F vyhodnocuje a triedi možné trhy na zákl urč kritérií. Cieˇˇlom je zistiť potenciál každého trhu a prognózu návratnosti investícií

Žádné komentáře:

Okomentovat