Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Členění distribučních řetězců podle rozsahu distribuce

Kritériem členění je především frekvence nákupu nebo prodeje – lze rozlišovat:

a.) extenzivní distribuce – týká se výrobků každodenní jednorázové spotřeby, prodej nečiní potíže, nízké požadavky na servis, výrobky nejsou drahé – snahou je, aby výrobky byly prodávány:

- ve všech prodejnách nebo

- ve všech prodejnách několika typů nebo

- ve všech prodejnách jednoho typu nebo

- ve všech prodejnách dané lokality

b.) výběrová distribuce – výrobky nakupované občas, s dlouhým použitím, většinou nákladnější, vyžadující servis, speciální vybavení prodejen, kvalifikovaný personál (spotřební elektronika) – výrobek je k dispozici zákazníkům jen ve vybraných prodejnách

c.) exklusivní distribuce – výrobky výjimečné, nezastupitelné, většinou drahé, preferované úzkou skupinou zákazníků – výrobek je distribuován jen v jednom obchodě

Členění distribučního řetězce podle druhu distributorů

a.) velkoobchod – zboží pro velké množství odběratelů z oblasti maloobchodu

b.) velkoobchod s maloobchodní sítí

c.) průmyslový distributor – velkoobchodní organizace distribující výrobky a meziprodukty, jejichž odběratelé jsou výrobci, podniky a podnikatelé

Žádné komentáře:

Okomentovat