Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Tendence:

- vyčleňování distribučních funkcí mimo rámec podniku

- požadavek pružné struktury (nejvíce zatížena působením náhodných vlivů)

- tvorba nových strategií a struktur

Distribuční řetězec

Plní řadu funkcí:

a.) skladovací- vyrovnávání rozdílů mezi nabídkou a poptávkou vznikajících v důsledku nerovnoměrnosti v poptávce (sezónnost)

b.) vychystávací – kompletace zásilek pro distributory či zákazníky

c.) konsolidační – sdružování zásilek pro více zákazníků s cílem dosáhnout lepšího využití rozvozových vozidel

d.) manipulační – nakládkové, vykládkové a jiné manipulace s distribuovaným zbožím

e.) přepravní – přemístění zboží z místa výroby do místa spotřeby

f.) komunikační – výměna informací potřebných pro uskutečnění distribučního procesu

Distribuční řetězec lze charakterizovat uzly (množina organizačních jednotek výrobců a externích zprostředkovatelů) a úseky (po nichž se zboží mezi uzly přemisťuje). Začíná u výrobce a končí u zákazníka. Mohou jej tvořit:

- velkoobchodní organizace

- maloobchodní organizace

- zprostředkovatelské organizace

- speditérské firmy

- dopravci

- průmysloví zákazníci

Žádné komentáře:

Okomentovat