Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Eficient Consumer Response

- něco jako QR
- vznik v USA 1993 a v současnosti se uplatňuje v západní Evropě
- propojuje logistické řetězce - od dodavatelů přes výrobní závody, různé zprostředkovatele, distributory, velkoobchod až po maloobchod
- předpokládá zavedení automatické identifikace na základě čárových kódů, elektronickou výměnu dat i elektronického převodu peněz

Technologie Hub and Spoke (hub = střed kola; spoke = paprsky)
- tato technologie spočívá ve sdružování (konsolidaci) menších zásilek do větších celků, které jsou po přepravě velkokapacitními dopravními prostředky a systémy opět rozdruženy (dekonsolidovány) – levnější, pravidelná doprava
- pružný svoz a rozvoz uskutečňuje silniční doprava menšími nákladními automobily
- dálková přeprava mezi centry je pravidelná železniční, kamionová, vodní, letecká

Cross dock („přes sklad“)
- podobné jako Hub and Spoke => do logistického centra přijde velká zásilka, která se neskladuje, ale rovnou se přeloží a pokračuje dál (logistickým centrem protéká materiál aniž by se někde skladoval)

Žádné komentáře:

Okomentovat