Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Benchmarking

- je postup, při kterém se systematicky srovnávají silné stránky vlastních výrobků a služeb s nejlepšími výsledky konkurence. Je to nejtvrdší způsob srovnávání s konkurencí. Cílem je zjistit pro každou disciplínu nejlepší výkon konkurence, popsat jej, kvalifikovat a stanovit, čím se vyznačuje. Tak vzniká profil, který určuje pro každou disciplínu nejlepší výkon.

Př.

disciplína vlastní konkurence

podnik A B C

výrobek 3 4 1 2

dodržení termínů 4 2 3 1

služba zákazníkům 2 1 3 4

tvorba ceny 4 2 1 3

oddělení styku pro zákazníky 1 3 4 2

vyřizování reklamací 4 1 2 3

inovace 1 3 2 4

reklama 2 3 1 4

image 3 4 1 2

pozn. 1 = nejlepší hodnocení

Žádné komentáře:

Okomentovat