Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

8. Aké faktory treba zvažovať pri výbere medzinárodnej distribučnej politiky.

Medzinárodná distribučná politika je komplex operácií potrebných k tomu, aby sa výrobok dostal distribučnými cestami od výrobcu k zahraničnému spotrebiteľovi.
Cieľom medz. distribučnej politiky je premiestňovanie tovaru od tuzemského výrobcu ku konečnému zahraničnému spotrebiteľovi. Rozhodnutie o voľbe medz. distribučnej cesty je strategickým rozhodnutím. Distribučná politika je najmenej pružná politika v rámci medz. marketingových politík, pretože podnik priamo nemôže ovplyvniť tvorbu distribučných kanálov.

Ciele distribučnej politiky:
- zníženie N na odbyt na jednotku
- zvýšenie úrovne distribúcie
- zvýšenie imidžu distribučných kanálov
- zvýšenie pripravenosti na kooperáciu
- zvýšenie flexibility

Faktory ovplyvňujúce marketingovú distribúciu:
- nákupné a spotrebiteľské správanie – na rôznych trhoch odlišné
- charakter produktu
- zahraničná a tuzemská konkurencia
- historicky vzniknutá distr. architektúra krajiny
- charakter zahraničného trhu
- faktory marketingového prostredia (eko. vyspelosť, kvalita infraštruktúry)
- veľkosť podniku, jeho finančná sila

Pri distribúcii produktov konečným spotrebiteľom musí firma brať do úvahy:
- distribučný systém krajiny a jeho organizáciu
- vnútroštátne kanály distribúcie sa líšia v jednotlivých krajinách
- rozdiel je vo veľkosti a charaktere maloobchodných jednotiek
- vo vyspelých štátoch dominujú veľkokapacitné maloobchodné reťazce
- inde – funkciu maloobchodu vykonávajú malé predajne tržnice

Tendencia distribúcie ako hodnoty vnímanej zákazníkom = geografická vzdialenosť – ide o sprístupnenie produktu zákazníkom

Žádné komentáře:

Okomentovat