Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

11. Podstata metódy screening process.

M. screening proces
- je založená na nájdení príležitostí na svetových trhoch pomocou triedenia infcií na týchto trhoch.

Triedenie – hodnotenie – analýza infcií
- je to lievik a použijeme 4 filtre – indikátory infcií
- na zákl. filtrov prepúšťame určité krajiny a určité krajiny vyhadzujeme
- ak máme vybrané len napr. 45 krajín, vyberáme spomedzi nich krajinu porovnaním (portfóliové m., ...) – napr. Česko....... bodov, Maďarsko ...... bodov, Poľsko ...... bodov
P môže vstúpiť odrazu na všetky trhy – ak má personál a zdroje ľudské, finančné, ...
Screening proces nás núti hľadať vo všetkých krajinách sveta príležitosť, ostatné m. nás postavia pred hotovú krajinu.

Fy musí nájsť svoje miesto v nejakej medzere na trhu a potom sa pokúsiť získať aspoň Ľ tohto trhu. Pokiaľ sa v medzere vyskytuje konkurent, kt. ovláda 50% zákazníkov, nemusí tam byť miesto pre nás.
Krajiny pre nás predstavujú: - zákl. príležitosť
- malú
- nízku
- nadmerné riziko

1. filter všeobecne o trhu Makroanalýza nezávislá na Pu
Segmentácia
Predbežná príležitosť Vylúčené krajiny
2. filter vo vzťahu k výrobku Makroanalýza hľadanie podobných trhov
Segmentácia
Možná príležitosť
3. filter špecifické faktory o výrobku Mikroanalýza závislá na Pu
Selekcia Ny pri vstupe na trh
Pravdepodobná príležitosť
4. filter rozhodovanie o cieľovom trhu Vybraná krajina

Cieľový trh

Algoritmus výberu cieľového trhu
- analýza pomocou triediaceho procesu. Proces triedenia infcií vedie k odkrývaniu potenciálnych príležitostí

Podstata screening procesu
Filter 1 Makroúroveň skúmania – všeobecne o trhu
Umožní rozlíšiť:
- krajiny so základnou, malou, žiadnou príležitosťou
- krajiny s veľkým rizikom
Indikátory pre získanie infcií vo filtri 1:
- geografické - demografické - ekonomické - politické
Krajiny, kt. po vyhodnotení infcií použitých vo filtri 1 sú zvolené pre ďalšie skúmanie, vytvoria pre fy predbežnú príležitosť pre vstup na ich trh.

Filter 2 Makroúroveň skúmania – vo vzťahu ku výrobku
Umožní roztriediť infcie o výrobku vo vzťahu ku potenciálnym trhom.
Indikátory:
• infcie o výrobkoch: - podobných
- zastupiteľných
• veľkosť trhu, stupeň ekon. rozvoja
• clo, dane
Výsledkom skúmania vo filtri 2 sú krajiny poskytujúce možné príležitosti.

Filter 3 Makroúroveň skúmania – špecifické faktory ovplyvňujúce výrobky
• konkurencia
• Ny pri vstupe na trh
• Možný zisk
• Ďalšie ukazovatele (distribučná sieť, ...)
Výsledkom skúmania sú krajiny poskytujúce pravdepodobné príležitosti.

Filter 4 Rozhodnutie Pu pre cieľový trh – rozhodnutie urobí podnik. manažment
Výsledkom je zoznam vhodných krajín pre vstup Pu na ich trhy – priority country list

Riziko nepoužitia triediaceho procesu:
- ignorovanie krajín vhodných pre vstup Pu
- strata času skúmaním nevhodných krajín
Výhoda použitia:
- rýchle vytriedenie krajín vhodných pre vstup Pu
- práca prevažne so sekundár. infciami

Žádné komentáře:

Okomentovat