M. screening proces
 - je založená na nájdení príležitostí na svetových trhoch pomocou triedenia infcií na týchto trhoch.
 
 Triedenie – hodnotenie – analýza infcií
 - je to lievik a použijeme 4 filtre – indikátory infcií
 - na zákl. filtrov prepúšťame určité krajiny a určité krajiny vyhadzujeme
 - ak máme vybrané len napr. 45 krajín, vyberáme spomedzi nich krajinu porovnaním (portfóliové m., ...) – napr. Česko....... bodov, Maďarsko ...... bodov, Poľsko ...... bodov
 P môže vstúpiť odrazu na všetky trhy – ak má personál a zdroje ľudské, finančné, ...
 Screening proces nás núti hľadať vo všetkých krajinách sveta príležitosť, ostatné m. nás postavia pred hotovú krajinu.
 
 Fy musí nájsť svoje miesto v nejakej medzere na trhu a potom sa pokúsiť získať aspoň Ľ tohto trhu. Pokiaľ sa v medzere vyskytuje konkurent, kt. ovláda 50% zákazníkov, nemusí tam byť miesto pre nás.
 Krajiny pre nás predstavujú: - zákl. príležitosť
     - malú
     - nízku
     - nadmerné riziko
 
 1. filter všeobecne o trhu  Makroanalýza   nezávislá na Pu
      Segmentácia
      Predbežná príležitosť   Vylúčené krajiny
 2. filter vo vzťahu k výrobku  Makroanalýza   hľadanie podobných trhov
      Segmentácia
      Možná príležitosť
 3. filter špecifické faktory o výrobku Mikroanalýza   závislá na Pu
      Selekcia   Ny pri vstupe na trh
      Pravdepodobná príležitosť
 4. filter rozhodovanie o cieľovom trhu Vybraná krajina
 
      Cieľový trh
 
 Algoritmus výberu cieľového trhu
 - analýza pomocou triediaceho procesu. Proces triedenia infcií vedie k odkrývaniu potenciálnych príležitostí
 
 Podstata screening procesu
 Filter 1  Makroúroveň skúmania – všeobecne o trhu
 Umožní rozlíšiť:
 - krajiny so základnou, malou, žiadnou príležitosťou
 - krajiny s veľkým rizikom
 Indikátory pre získanie infcií vo filtri 1:  
 - geografické  - demografické  - ekonomické  - politické
 Krajiny, kt. po vyhodnotení infcií použitých vo filtri 1 sú zvolené pre ďalšie skúmanie, vytvoria pre fy predbežnú príležitosť pre vstup na ich trh.
 
 Filter 2  Makroúroveň skúmania – vo vzťahu ku výrobku
 Umožní roztriediť infcie o výrobku vo vzťahu ku potenciálnym trhom.
 Indikátory: 
• infcie o výrobkoch: - podobných
 - zastupiteľných
• veľkosť trhu, stupeň ekon. rozvoja
• clo, dane
 Výsledkom skúmania vo filtri 2 sú krajiny poskytujúce možné príležitosti.
 
 Filter 3  Makroúroveň skúmania – špecifické faktory ovplyvňujúce výrobky
• konkurencia
• Ny pri vstupe na trh
• Možný zisk
• Ďalšie ukazovatele (distribučná sieť, ...)
 Výsledkom skúmania sú krajiny poskytujúce pravdepodobné príležitosti.
 
 Filter 4  Rozhodnutie Pu pre cieľový trh – rozhodnutie urobí podnik. manažment
 Výsledkom je zoznam vhodných krajín pre vstup Pu na ich trhy – priority country list
 
 Riziko nepoužitia triediaceho procesu:
 - ignorovanie krajín vhodných pre vstup Pu
 - strata času skúmaním nevhodných krajín
 Výhoda použitia:
 - rýchle vytriedenie krajín vhodných pre vstup Pu
 - práca prevažne so sekundár. infciami
Žádné komentáře:
Okomentovat