Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

12. Kritéria segmentácie trhov spotrebných výrobkov.

Delíme podľa:
• charakteristík spotrebiteľov:
- geografické – geografická oblasť, veľkosť miest, klíma, hustota osídlenia. Z toho sa odvodzuje veľkosť segmentu a náklady na jeho obsluhu
- demografické – vek, pohlavie, veľkosť rodiny, povolanie, národnosť
- psychografické – predstavuje premenné definujúce „stav mysle“ a majú priamy vplyv na kúpne rozhodnutie
- behaviorálne – definujú cieľovú skupinu na základe správania
o príležitosti – kedy sa spotrebováva
o úžitok
o špôsob spotreby – pravidelný užívateľ
o postoje
o lojalita – stupeň vernosti
o pripravenosť k nákupu

• správania spotrebiteľov
Demografické a geografické kritéria sú statické a druhé dve ukazujú motiváciu k nákupu.

Žádné komentáře:

Okomentovat