Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Efektivní reakce zákazníka

Kombinace logistických strategií. Zvláštní varianta rychlé odezvy vyvinutá v oblasti výroby a obchodu s potravinářským zbožím. Zaměřuje se na hodnotovou stránku logistických řetězců (zdrojem je snížení stavu zásob, omezení skladů) a eliminaci činností, které nepřidávají hodnotu.

Strategie efektivní reakce zákazníka:

a.) plošné včlenění EDI v rámci logistického řetězce jak mezi dodavateli a výrobci, tak mezi výrobci a distributory, distributory a zákazníky

b.) větší využití dat z elektronických pokladen získaných na základě širšího a přesnějšího použití čárových kódů

c.) vztahy spolupráce mezi výrobci, distributory, dodavateli a zákazníky

d.) kontinuální doplňování zásob a toku zboží v distribuci

e.) zdokonalený výrobní management a podpora prodeje

Efektem je potenciální snížení vnitřního stavu zásob na trase až o 70%.

Metody pro řešení logistických problémů

Logistika se v průběhu svého vývoje mění:

- z taktického vykonavatele marketingových dispozic jak dodat zboží na trh

- v aktivního spolutvůrce strategie podniku a dostává podobu horizontálně a vertikálně integrovaného systému

Žádné komentáře:

Okomentovat