Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Nákupní strategie z hlediska síly partnerů (dodavatelů a odběratelů)

Strategické položky je třeba přiřadit do jednotlivých pozic ® matice nákupního portfolia, která:

- poskytuje základnu pro porovnání síly vlastního podniku a síly dodavatelů

- vytváří možnost vyvinout vzájemné strategie

Tři strategické alternativy:

a.) Aktivní vystupování na trhu – profitování

- u sortimentu kde kontaktující podnik má na trhu silné postavení

- síla dodavatelů je střední či nízká

- malé dodací riziko, cenový tlak, příznivé smluvní podmínky

b.) Alternativní vyhledávání – diverzifikace

- kontaktující podnik má podřadnou úlohu na trhu zásobování

- dodavatelé zaujímají silnou pozici

- zvýšit náklady na průzkum trhu

- integrace zásobování s vhodnými partnerskými podniky

c.) Strategie středu – rozvažování

- u sortimentu bez větších evidentních rizik a bez vyšší ekonomické efektivnosti

Žádné komentáře:

Okomentovat