Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

27. Rozhodovanie o organizácii medzinárodného marketingu.

Medzinárodné marketingové aktivity zabezpečujú firmy obyčajne troma rôznymi spôsobmi. Väčšina zriaďuje najprv oddelenie exportu, potom vytvára medzinárodnú divíziu a nakoniec sa stáva svetovou (Globálnou) organizáciou.

Oddelenie exportu
Ak sa medzinárodný predaj rozširuje, vytvára exportné oddelenie s manažérom predaja a s niekoľkými spolupracovníkmi.

Medzinárodná divízia
Medzinárodné divízie sú organizované rôznym spôsobom. Tieto divízie majú špecializovaných pracovníkov pre marketing, výrobu, výskum, financie, plánovanie a personalistiku. Prevádzky môžu byť organizované 3 spôsobmi: organizácie na geografickom princípe s manažérom, ktorý je zodpovedný za obchodný personál, predávané odbory produktov, distribúciu a licencie v danej krajine. Druhou môže byť produktovo orientovaná skupina, ktorá zodpovedá za predaj určitých skupín produktov na území celého sveta. Nakoniec to môže byť medzinárodná pobočka (zastúpenie, reprezentácia), zodpovedná za svoj vlastný predaj a zisk.

Globálna (svetová) organizácia
Niektoré firmy vynechali stupeň medzinárodnej divízie a stali sa pravými multinárodnými organizáciami. Prestali o sebe uvažovať ako o národných marketéroch, ktorí predávajú do cudziny a rozmýšľajú ako globálni marketéri. Vrcholové vedenie a zamestnanci firmy plánujú výrobné kapacity, marketingovú politiku, finančné toky a logistické systémy z aspektu celého sveta. Firmy, ktoré chcú úspešne konkurovať, sa musia stať globálnymi organizáciami.
3 spôsoby :
- exportné oddelenie
- medzinárodné oddelenie
- celosvetová organizácia
v Kotlerovi na str. 371 je o tom viac

Žádné komentáře:

Okomentovat