Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

47. Medzinárodný marketingový mix.

Uspokojovanie potrieb zákazníkov je hlavnou úlohou marketingu a dosahuje sa prostredníctvom marketingového mixu. Marketingový mix (ďalej MM) je podstatou koncepcie moderného marketingu. Je prostriedkom, pomocou ktorého možno uspokojovať mnohoraké požiadavky zákazníkov. Predstavuje spojenie všetkých prvkov, aby sa podarilo uspokojiť všetky očakávania a potreby zákazníkov.

K základným zložkám marketingového mixu patria:
- Výrobok alebo služba, ktoré sa ponúkajú zákazníkom.
- Cena, za ktorú sa výrobky či služby predávajú
- Miesto, alebo distribučná sieť, pomocou ktorých sa výrobok či služba stávajú dostupnými pre zákzníkov.
- Niektorá z foriem propagácie, alebo komunikácia, ktoré zákazníkov či spotrebiteľov oboznamujú s výrobkom alebo službou.

Jednotlivé zložky MM tvoria homogénny systém, ktorý je označovaný ako „submixy“ marketingového mixu. Preto hovoríme o cenovom submixe, výrobkovom a pod.

P R O D U K T C E N A M I E S T O P R O P A G Á C I A
Kvalita, záruky Rabat Distribuč. cesty Reklama
Sortimentné služby Skonto Zásoby Podpora predaja
Imidž Platobné podm. Doprava Osobný predaj
Ochranná známka Úverové podm. Logistika Public relations
Dizajn
Obal

Jednotlivé nástroje v submixoch MM sa kombinujú pre každý prípad samostatne, a to v súlade so zameraním podniku pri súčasnom rešpektovaní všetkých podmienok a času, v ktorom sa táto činnosť realizuje.
Marketingový mix je teda súhrnom všetkých nástrojov, ktoré vyjadrujú vzťah podniku k jeho podstatnému okoliu /zákazníkom, spotrebiteľom, ale aj k dodávateľom, k fin. inštitúciám a pod./

1. Marketingový mix tvorí vhodný základ na rozmiestňovanie finančných a ľudských zdrojov. Každá firma musí vyčleniť určité množstvo zdrojov na marketing.

2. Marketingový mix pomáha pri určovaní zodpovednosti. Rozdelenie zodpovednosti na jednolivých pracovníkov je uľahčené vtedy, keď sú k dispozícii logické a hodnoverné základné poznatky o „ideálnom“ marketingovom mixe.

3. MM umožňuje analyzovať pružnosť. Prostriedky vyčlenené pre jednotlivé komponenty marketingového mixu sú určené na to, aby zabezpečovali návratnosť.

4. Komunikáciu možno uľahčiť. Úplné pochopenie hlavných komponentov MM môže vytvoriť základ názvov funkcií opisujúcich pracovnú náplň, ktoré budú celosvetovo zrozumiteľné. Ak bude niekto hovoriť o manažérovi M komunikácie, bude každému jasné, čím sa daný pracovník zaoberá. Preto správne definovaná a pochopená analýza MM môže zohrať dôležitú úlohu nielen v organizačnom rozvoji firmy, ale aj v systéme jej komunikácie s okolím.

Žádné komentáře:

Okomentovat